Onze landelijke gemeente Geetbets ligt heel centraal en de huizen zijn hier nog best betaalbaar. Dat maakt onze gemeente erg aantrekkelijk voor inwijing. Niet alleen uit andere gemeenten komen hier mensen wonen, zelfs van over de provinciegrenzen. Ik droom van bruisende, levendige dorpskernen,  waar alle inwoners gelukkig zijn, ze elkaar goed kennen en elkaar ook geregeld ontmoeten.

Mochten we over een onbeperkt budget beschikken, dan is het realiseren van een multifunctioneel gebouw beslist een topprioriteit. Zo'n polyvalant complex kan een nieuwe dynamiek aan het verenigingsleven geven.  Van deze infrastructuur kunnen niet alleen verenigingen en hun vrijwilligers gebruik maken, maar ook inwoners die willen vergaderen en buurtwerkingen. Ouderen kunnen in de nieuwe infrastructuur alle dagen samenkomen in een huiselijke sfeer om elkaar te ontmoeten en allerlei activiteiten te houden. Door een eenvoudige reservatie van vervoer zal de oudere ter plaatse worden gebracht.

De dorpskernen van Rummen en Geetbets zijn toe aan modernisering en opfrissing met meer groen,  zitbanken en veilige ruime fietspaden.  Dorpskernvernieuwing zal  zorgen voor meer leefbaarheid en zal lokaal ondernemerschap stimuleren.