CD&V Geetbets behaalde 3  zetels.  Door een verlies van 35 stemmen, verliezen we onze vierde zetel. De verkiezingsuitslag van zondag is onverklaarbaar. Onze lijst telde 17 gedreven kandidaten, waaronder 5 jongeren en 9 nieuwe kandidaten. Na de mosterdpotcampagne  in het voorjaar hebben we een inhoudelijk programma opgesteld en voerden we een mooie propere campagne.

Bart Andries en ikzelf nemen het mandaat als gemeenteraadslid op. Lieke Roosbeek zal door onverenigbaarheid niet in de gemeenteraad zetelen en is kandidaat voor het bijzonder comité voor de sociale dienst.

In opvolging van Lieke Roosbeek komt Monique Adams als eerste opvolger terug in de gemeenteraad. Na 3 jaar zal  tweede opvolger Katrien Weckx Monique Adams opvolgen als gemeenteraadslid voor de CD&V fractie.

CD&V is verrast dat twee partners samen gaan zetelen in een schepencollege, bestaande uit 1 burgemeester en 4 schepenen. Volgens de wetgever is het verboden dat echtgenoten en personenen die een verklaring van wettelijke samenwoning hebben afgelegd,  samen een mandaat opnemen.

Burgemeester Jo Roggen en  toekomstig schepen Nadia Najem wonen al 25 jaar op hetzelfde adres en zijn een koppel.  Voor CD&V is het niet gepast dat zij als koppel beiden zetelen in het schepencollege.  In de geest van het verbod in de wetgeving is hun situatie niet deontologisch verantwoord.