CD&V Geetbets was verwonderd over de uitspraak van burgemeester Jo Roggen naar aanleiding van een  vraag  van CD&V-fractieleider Ingrid Claes op de gemeenteraad over het onderhoud van het fietspad in de Glabbeekstraat. Hij gaf aan niet te begrijpen dat een raadslid een gebrek van wegenonderhoud aankaart op de gemeenteraad.

CD&V Geetbets begrijpt dat het absoluut onmogelijk is om 134 kilometer wegen in Geetbets altijd en overal tot in de puntjes in orde te hebben. De gemeentearbeiders en de medewerkers van het sociaal economiebedrijf De Winning leveren schitterend werk voor het onderhoud van wegen, wandel- en fietspaden. CD&V Geetbets gaat ook akkoord dat het belangrijk is dat het meldingspunt op de website en de Bets App gekend zijn bij de bevolking, maar vraagt ook rekening te houden met mensen die niet online vertegenwoordigd zijn, hier geen weet van hebben; de meldingskaart niet vinden of geremd zijn om de stap te zetten om dit te melden. Een raadslid is in dit geval de perfecte contactpersoon om deze informatie tot bij de gemeente te brengen. We kunnen de verantwoordelijkheid voor melding niet enkel bij de burgers leggen. Het is de taak van een raadslid om te luisteren naar de bekommernissen van de inwoners van Geetbets en hiervoor op te komen.

Lees meer: https://www.hln.be/regio/geetbets/fietspad-glabbeekstraat-deels-overgroeid-met-gras~a4b9e5c5/